• Zwemclub Plons

Zwemmen voor mensen met een meervoudige beperking

Zwemclub Plons

Voor mensen met een meervoudige beperking kan het erg lastig zijn om te sporten. Niet alleen werkt je lijf niet altijd mee, maar er zijn vaak ook allerlei praktische problemen. Zo zijn lang niet alle sportgebouwen en zwembaden toegankelijk genoeg.
Als je afhankelijk bent van een rolstoel, last hebt van epilepsie of van zintuiglijke beperkingen kan het heerlijk zijn om te zwemmen: vrij bewegen in lekker warm water. Hoe relaxed is dat?

Ons doel is om zwemmen als vrijetijdsbesteding mogelijk te maken voor zoveel mogelijk cliënten van SWZ-Zonhove en leerlingen van de Emiliusschool in Son en Breugel.

Zwemclub Plons maakt gebruik van het zwembad van de Emiliusschool in Son. Alle noodzakelijke voorzieningen, waaronder tilliften, douchebrancards en drijfmaterialen (banden, zwempijlen, etc) zijn aanwezig. Leden mogen deze materialen kosteloos gebruiken. Wel moet je zelf je verzorgingsspullen, zoals handdoeken, shampoo en incontinentiemateriaal, meebrengen.

Uiteraard laten we onze cliënten niet alleen zwemmen. Een zwemmaatje is verplicht!

Word je hier enthousiast van, schrijf je dan in via de knop ‘Inschrijven’.

Ben je al een Plonser en wil je weer gaan zwemmen? Ga dan naar de knop ‘Inloggen’.

Voor vragen graag contact opnemen via recreatie.son@swzzorg.nl

Wil je vrijwilliger zijn? Klik op deze link: vrijwilliger worden